D1MA fik fadølskrusene til at flyve

Trods en forsinkelse på 20 minutter fik D1MA med en cocktail af ørehængende blød rap og hård EDM imponerede et fyldt telt med overbevisende selvtillid og tydelig dedikation. D1MA var en ventet mand.

Men tillad mig at spole tiden tilbage. For blot fem minutter inden den maskerede hovedperson trådte frem i rampelyset, var utilfredsheden under teltdugen tydelig. Med nedadvendte tommelfingre og helt-nede-fra-maven dybtfølte buh-råb blev stemningen utrolig dårlig. 

Måske han havde glemt sin maske derhjemme? – Hvorend hjem er.

Det ændrede sig dog lynhurtigt til det modsatte, da tonerne til “Forsvinder Aldrig” endelig strømmede ud af højtalerne. Og lige dér skete der noget. Musikken, som indeholder skarpe og velovervejede tekster og hvis ordvalg og flow, er imponerende viser en imponerede rækkevidde og alsidighed. 

D1MA viste med sin time lange magtdemonstration, hvor både ”Moonlight”, ”Baglæns” og ”Ferrai – D1MA Remix” viste hans forskellige musikalske stilarter. Produktionen af dem er fejlfri og omfatter en bred vifte af varierende beats, som passede perfekt D1MAs koncert. Lige fra sprøde trap beats til nærmest jazzede elementer og eksperimenterende lydeffekter var hver sang under koncerten en ny oplevelse.

D1MA, Tinderbox, TB23
Foto: Lasse Lagoni

”Tinderbox, er vi varme eller hva?”

På Spotify har rapperen over 615.000 månedlige lyttere, og man forstår det godt. 

Sangene har en unik fællesskab-skabende aura over sig, og når man står i et telt fyldt med overgearede studenterhuer, er det svært ikke at føle sig som en del af klubben. 

Selvom musikken uden tvivl sætter kroppen i bevægelse og festival følelsen i kog, giver det ikke folk ret til at te sig som en tosse. Måske kådheden tog over og hjernen slog fra, for andelen af blodnæser, flyvende krus og folk der af overvågende vagter effektivt bliver hevet ud fra den kogende menneskemasse foran scenen var alligevel foruroligende høj. Og det er en klub, som ingen ønsker at være en del af.

Modsat starten var der mod koncertens afslutning mennesketomt, og da megahittet ”Drøm Mig Væk” endelig blev spillet var over halvdelen af teltet forsvundet. De drømte sig måske væk til en god plads til Nik & Jay, der kort tid efter D1MA skulle spille på Rød scene.. Det er den naturlige konsekvens af at komme 20 minutter for sent til sin egen koncert. 

Koncerten med D1MA var forfriskende, og hele konceptet med at være anonym og hemmelighedsfuld er genialt. Det samme var koncerten fredag aften på Tinderbox. 

Vil du se flere billeder af koncerten, kan du klikke lige her!

D1MA, Tinderbox, TB23
Foto: Lasse Lagoni

SÆTLISTE 

  1. Forsvinder Aldrig
  2. Kenti Hayati 
  3. Moonlight
  4. Udenfor
  5. Never Sober
  6. Frihed
  7. Baglæns
  8. No Love
  9. For Altid
  10. I Know
  11. Don’t Phase Me
  12. Ferrari – D1MA Remix
  13. Alle Dør Alene
  14. A List (Intro)
  15. Tom Indeni
  16. Herude (Outru)
  17. Drøm Mig Væk

Se også

Akon var som den pisseirriterende ven, der skiftede sang hvert 30. sekund

Der var proppet onsdag aften på det mindre spillested...

Savage Rose gjorde os til børn igen – de åbnede vore øjne og fik os til at se

Det var ikke bare sublime ørkenroser, der leverede en af dansk musiks fineste oplevelser på årets første forårsdag. Der var også tale om en poetisk trolddom, som lukkede selve lyset ind. Musikken var midlet, men kærligheden var målet. Den var til stede i hvert minut!

Aldrig har K.B Hallen været omfavnet af så meget kærlighed og karisma

Stemningen har aldrig været mere rolig, men samtidig så...

Nu har det modne publikum fået øjnene op for Dopha

Torsdag den 25. april dannede Musikhuset Aarhus intime Lille...
spot_img
Nicolaj Sveiger
Nicolaj Sveiger
En mand som er opvokset i det vestjyske, men nu bosat i København. Har en forkærlighed for pop, en guilty pleasure i rock og en generel og evig voksende interesse i alt med en rytme.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her