Bullet For My Valentine er (stadig) det perfekte soundtrack til alle dine idiotiske ekskærester

Skulle man efter en hel dag på Copenhell have flere aggressioner tilbage i systemet, så kunne de med garanti blive lukket ud under Bullet For My Valentine.

Walisiske Bullet For My Valentine har siden midt-00’erne givet forvirrede, knækkede teenagehjerter et soundtrack at skrige deres frustrationer ud til. Det var derfor, jeg selv forelskede mig i dem som 15-årig. Ti år er gået, men Bullets stil holder stadig.

Da de spillede torsdag nat på Copenhell var det med nyt materiale i kufferten, samme stil og masser af fart på. Forsanger Matt Tucker og Michael Paget har kørt bandet og vokalerne i godt tyve år, mens der har været udskiftninger på bas og trommer gennem tiden. Lad det være sikkert sagt, at stilen vil være den samme, så længe de to frontherrer bliver i bandet.

Tuckers vokal er meget karakteristisk, ligesom Pagets screamo-vokaler under og metalcore-lyden er. Åbningsnummeret “Don’t Need You” satte stilen. Efter “Over You” og “Your Betrayal” kom “4 Words (To Choke Upon)” fra debutalbummet The Poison fra 2005. Et album, alle emobørn fra slut-00’erne kan huske. Det blev også afsløret her. Rigtigt mange kunne teksterne på de ældre udspil.

Som det kan afsløres på sangtitlerne, handler meget af det om ulykkelig, grum, barsk kærlighed. Og jeg kan ikke lade være med at frygte for Tuckers kærlighedsliv, hvis alle tekster er baseret på hans egne erfaringer.

Sammen med musikken er det faktisk en smule banalt, men når først tempoet kører og man skriger følelserne ud for alle de latterlige mænd, man har krydset klinger med gennem tiden, så glemmer jeg altså at have hornbrillerne på og lytte efter, om lydmixet er, som det bør være, og om man kan måle en ordentlig IQ ud af noderne.

Numre som den nye single “Letting You Go”, “Scream Aim Fire”, “Tears Don’t Fall” og lukkeren “Waking The Demon” gjorde setlisten perfekt. Krydret med ny trommeslager Jason Bowlds vanvittige trommesolo, blev koncerten med Bullet For My Valentine én lige efter bogen.

Nogle gange er musik bare følelser, og det her var nostalgi og vrede til UG.

Foto: Robert Hendel

Du kan se resten af Roberts billeder fra koncerten HER.

Se også

Paledusk og Thornhill kæmpede bravt i Pumpehuset

Torsdag aften var der udsolgt metalbrag i Pumpehuset, hvor fire bands fra tre kontinenter leverede smæk for skillingen. Paledusk, Thornhill, Silent Planet stod alle på plakaten under hovednavnet Polaris, og normalt ville vi blot bringe en anmeldelse af sidstnævnte, men denne gang har vi valgt en anden retning.

Botch satte dobbelt streg under facit i Lille Vega

De amerikanske ikoner sang onsdag aften deres svanesang i Lille Vega. Bandet som definerede en genre før de gik i opløsning i 2002, beviste på overbevisende vis hvorfor de fortjener deres plads blandt de bedste bands i musikhistorien. Denne anmeldelse er til dem som ikke kunne opleve koncerten selv, da alle som var til stede, allerede ved præcis hvor fabelagtig en aften det var.

The 1975 – Fremstillet, opstillet og velspillet

Søndag aften var det blevet KB Hallens tur til at tage imod de engelske poprockere i The 1975. Bandet med den karismatiske frontmand Matty Healy er kendt for deres energiske koncerter og Healys kontroversielle udtalelser på og udenfor scenen. Aftenens koncert var for længst udsolgt, publikum stod klar, både på musikken og i særdeleshed Healy, men da tæppet gik ned, manglede der alligevel noget.

Niall Horan delte kærlighed ud i København

Grundet fotorestriktioner måtte Poplish ikke medbringe egen fotograf til...
spot_img
Emmy Musse Mortensen
Emmy Musse Mortensen
Anmelder med hang til tunge beats og intens stemning under liveperformances. Har garanteret dårligere smag end dig.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her