Niall Horan delte kærlighed ud i København

Grundet fotorestriktioner måtte Poplish ikke medbringe egen fotograf til koncerten. Derfor har vi fået billeder tilsendt af Niall Horans egen fotograf.

Efter seks år vendte Niall Horan endelig tilbage til Danmark med kufferten fuld af kærlighed til det danske publikum, da han fyldte Royal Arena på sin ”The Show” tour.

Kl. 20.58 poppede to rulleøjne frem øverst på scenetæppet og beskuede insisterende publikum. Forventningens sus gik igennem salen og blev til jublende skrig. Hvis øjnene skulle inspicere om publikum var klar. Så var svaret et rungende ja.

Et par minutter senere skete det så. Lyset slukkede og scenetæppet med karakter af et fint klassisk teater blev lyst op med ordene ”Welcome to The Show. Starring Naill Horan (…) Enjoy”. Det velkendte klaver riff fra ”Nice To Meet Ya” flød ud af højtalerne, og så var showet i gang.  Sangen fra det andet studiealbum ”Heartbreak Weather” blev en perfekt start på en yderst vellykket tirsdag aften i Royal Arena.

Der er gået seks år siden Niall Horan sidst besøgte Danmark, hvor han lagde turen forbi Store Vega. Der herskede ingen tvivl om, at fansene havde hungret efter endnu et besøg fra stjernen. Derfor blev der naturligvis også kvitteret med såkaldte fanprojekter for at hylde idolet. Allerede inden showstart sørgede en gruppe unge for at sende små poser rundt, fyldt med farvet papir. De skulle bruges til at holde foran blitzen under ”The Show”. Her placerede Niall sig for første gang bag klaveret, indhyllet i gyldent lys, alt imens publikum kom i tanke om, at det var nu, arenaen skulle lyse op i gule, blå og røde farver. Et fint lille moment – også musikalsk.

Niall Horan, Royal Arena
Foto: Christian Tierney

Fra teenageidol til formidabel spillemand

Efter en solid showstart og uptempo-nummeret ”Black And White” blev teatertæppet rullet ned bag den irske sanger. Et intimt arrangement blev indrettet på det forreste podie. Et eminent sammenspil, mellem Niall Horan og hans band, udfoldede sig, og var på ”Flicker” både intimt og intenst.

”This Town” overdøvede publikum næsten Niall Horan, som i øvrigt leverede sangen med overbevisning og ægthed. Herefter greb han sin guitar og mundharmonika, og stod alene tilbage på scenen mens han fremførte ”You Could Start a Cult”. Niall Horan har en ægte spillemand gemt i sig, han er allerbedst, når han får lov til at vise sit rå talent med guitaren i hånden.

”Han ser stærk ud” sådan lød det fra en ung superfan blandt publikum. Jovist er Niall Horan ingen bodybuilder, men hun havde alligevel fat i noget – nemlig den transformation, som den unge spillemand har gennemgået, siden han blev kastet ind i popmaskineriet med One Direction i 2010.

Man kan selvfølgelig ikke sige Niall Horan uden også at sige One Direction. Jeg vil vove og påstå at størstedelen af publikum i salen også har en vis portion kærlighed til boybandet. Derfor var begejstringen også stor, da en kæmpe diskokugle blev hejst ned og glimtede i den fyldte arena til nummeret ”Night Changes”. Men den unge stjerne beviste også, at han har udviklet sig til at være sin helt egen artist.

Niall Horan, Royal Arena
Foto: Christian Tierney

Ægte publikumpleaser

Det kan godt være, at Niall Horan i sit unge liv har opnået en succes som er få musikere forundt, men stjernenykkerne var ikke til at spore i Royal Arena. Jordnær, jovial og ægte det var lige, hvad han var.

Den særlige forbindelse Niall Horan havde til sit publikum gennem hele showet, skal fremhæves som en af hans allerbedste kvaliteter ved siden af musikken. Som en ægte publikumpleaser overdyngede han os med budskabet om, hvor meget han elskede Danmark og det danske publikum – en velkendt klassiker. Den gik rent ind, og hver eneste gang kvitterede publikum ved at sende en tsunami af skrig tilbage.

”If it feels like love. Then it must be love” sådan sang Niall på ”Must Be Love”, og der var så meget kærlighed i luften mellem ham og salen.

Til ingens store overraskelse blev aftenen afsluttet med ”Slow Hands”, som for sidste gang denne aften fik publikum til at skråle af lungernes fulde kraft.

Se også

Paledusk og Thornhill kæmpede bravt i Pumpehuset

Torsdag aften var der udsolgt metalbrag i Pumpehuset, hvor fire bands fra tre kontinenter leverede smæk for skillingen. Paledusk, Thornhill, Silent Planet stod alle på plakaten under hovednavnet Polaris, og normalt ville vi blot bringe en anmeldelse af sidstnævnte, men denne gang har vi valgt en anden retning.

Botch satte dobbelt streg under facit i Lille Vega

De amerikanske ikoner sang onsdag aften deres svanesang i Lille Vega. Bandet som definerede en genre før de gik i opløsning i 2002, beviste på overbevisende vis hvorfor de fortjener deres plads blandt de bedste bands i musikhistorien. Denne anmeldelse er til dem som ikke kunne opleve koncerten selv, da alle som var til stede, allerede ved præcis hvor fabelagtig en aften det var.

The 1975 – Fremstillet, opstillet og velspillet

Søndag aften var det blevet KB Hallens tur til at tage imod de engelske poprockere i The 1975. Bandet med den karismatiske frontmand Matty Healy er kendt for deres energiske koncerter og Healys kontroversielle udtalelser på og udenfor scenen. Aftenens koncert var for længst udsolgt, publikum stod klar, både på musikken og i særdeleshed Healy, men da tæppet gik ned, manglede der alligevel noget.

Gennemført disco extravaganza med Sophie Ellis-Bextor

Den 14. februar 2003 var den engelske sangerinde Sophie...
spot_img

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her