Maggie Rogers var kedelig på Roskilde Festival

Efter sigende fik Maggie Rogers sit gennembrud, da hun fik Pharrel Williams til at græde ved en masterclass i 2016. Ved koncerten i Avalon teltet på Roskilde Festival onsdag aften fik hun ikke nogen til at græde. Hun fik dem til at sove.

Koncerten med Maggie Rogers var nemlig søvndyssende og kedelig allerede fra start, og selvom sangene ”Give A Little” og ”Burning” i sig selv er ganske glimrende, så blev det halvtomme telt præsenteret for noget, som lød som en stor pærevælling af hundrede forskellige musikalske retninger.

Og netop forskellige musikalske retninger er noget af det, som Maggie Rogers normalvis kan finde ud af. På sit album Heard It In A Past Life beviser hun, at hun behersker både pop, folk og dance genren. Det gjorde hun bare ikke ved aftenens koncert. Her blev sangene ”Light On” og ”The Knife” gjort fuldstændig til skamme, mens ”Alaska” og ”Fallingwater” var enkelte lysglimt af noget godt.

Den kun 25-årige sangerinde indtog scenen med en stor portion energi, men energien kom aldrig længere end til scenekanten, selvom Maggie Rogers ihærdigt forsøgte i koncertens 55 minutters varighed. Det virkede som om, at sangene sendte et søvndyssende støv ud blandt publikum, som gjorde, at der lidt efter lidt forsvandt publikum.

Se også: Maggie Rogers i DRs Koncerthus HER

Stå nu stille Maggie!

Alle festivalgæster har fået et armbånd med tilhørende chip på håndleddet. Armbåndet gør det muligt at tracke bevægelsesmønstre ved ind- og udgangene. Hvis man skulle tracke et bevægelsesmønster ved Maggie Rogers, ville det ligne en krusedulletegning fra et lille barn. Hun bevægede sig nemlig så meget, at det var lige før, at øjnene sad i baghovedet ved koncertens afslutning. Dette var samtidig et utrolig forstyrrende element, da det var svært at holde fokus på hende. Når der samtidig med hendes bevægelser er mange andre bevægelser i nærheden, bliver det alt for meget. Et hæderligt øjeblik var dog ved “Dog Years”, hvor hun for en sangs stund stod forholdsvis stille på scenen uden alt for meget postyr.

Efter koncerten er der med garanti nogle festivalgæster, der forlader Avalonteltet med en følelse af deja-vu. Forklaringen er ganske enkelt: Maggie Rogers lød præcis som den engelske sangerinde Jessie J. De lyder ens, de ser ens ud og har begge en utrolig energi på scenen. Selvom hun prøver at være helt sin egen, så lød hun onsdag aften blot som et coverband uden de helt store ambitioner.

Maggie Rogers, Roskilde Festival, RF19
Foto: Robert Hendel

 

Se også

Paledusk og Thornhill kæmpede bravt i Pumpehuset

Torsdag aften var der udsolgt metalbrag i Pumpehuset, hvor fire bands fra tre kontinenter leverede smæk for skillingen. Paledusk, Thornhill, Silent Planet stod alle på plakaten under hovednavnet Polaris, og normalt ville vi blot bringe en anmeldelse af sidstnævnte, men denne gang har vi valgt en anden retning.

Botch satte dobbelt streg under facit i Lille Vega

De amerikanske ikoner sang onsdag aften deres svanesang i Lille Vega. Bandet som definerede en genre før de gik i opløsning i 2002, beviste på overbevisende vis hvorfor de fortjener deres plads blandt de bedste bands i musikhistorien. Denne anmeldelse er til dem som ikke kunne opleve koncerten selv, da alle som var til stede, allerede ved præcis hvor fabelagtig en aften det var.

The 1975 – Fremstillet, opstillet og velspillet

Søndag aften var det blevet KB Hallens tur til at tage imod de engelske poprockere i The 1975. Bandet med den karismatiske frontmand Matty Healy er kendt for deres energiske koncerter og Healys kontroversielle udtalelser på og udenfor scenen. Aftenens koncert var for længst udsolgt, publikum stod klar, både på musikken og i særdeleshed Healy, men da tæppet gik ned, manglede der alligevel noget.

Niall Horan delte kærlighed ud i København

Grundet fotorestriktioner måtte Poplish ikke medbringe egen fotograf til...
spot_img
Nicolaj Sveiger
Nicolaj Sveiger
En mand som er opvokset i det vestjyske, men nu bosat i København. Har en forkærlighed for pop, en guilty pleasure i rock og en generel og evig voksende interesse i alt med en rytme.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her