Muri & Mario – Amigo ******

Hun tog min guitar, guitar-ar, og alt hvad vi har, vi har-ar” den og resten af “Hun Tog Min Guitar” kunne du helt sikkert ikke have undgået at hører at sidste sommer. Nummeret var nummer 1 over alt, og to nye stjerneskud dukkede frem på den danske musikhimmel.

I vinters udkom så singlen “Mambo” som igen fik navnet Muri & Mario på alles læber, da de sang om en pige som elskede denne dans. Nu er det så endnu en gang blevet sommer, og de er nu på ny klar til at overtage din radio de næste mange måneder med et splinternyt sommerhit.

Nummeret hedder “Amigo” og indeholder temaerne sommer, sol, venner og fester i en sådan grad at man ikke rigtig kan være i tvivl. Det her bliver et sommerhit i aller højeste grad.

Nummeret har et frisk up-tempo beat og en indledning samt omkvæd som lyder “Hey yo Amigo” gentaget utallige gange som virkelig sætter sig på hjernen allerede inden du når tredje vers.

I versene bliver der dog skruet lidt ned i tempo men arbejder sig hele tiden hen mod det her perfekte sommer omkvæd der er sprængfyldt med energi og fart over feltet.

Sommer i Danmark, alle går amok” den sætning passer perfekt til måden hvorpå folk helt sikkert kommer til at skabe sig åndssvagt til dette nummer på stranden og på klubberne.

Amigo” er et nummer der er skrevet direkte til sommeren, og den kommer som sagt sikkert til at dominere lydbilledet rundt omkring det det danske sommervejr. Så for anden sommer i træk, kan du lige så godt allerede nu indstille dine ører på, at du kommer til at hører Murad Mahmoud og Mario Sciaccas stemmer sommeren igennem.

De to herrer håber nok på, at de hvert halve år kan udgive en single der (hvis denne følger trop) ender som et hit. Men et album må også snart være næste skridt op af prestigestigen for dem. Men indtil da kan man ny jo nyde “Hun Tog Min Guitar“, “Mambo” og ikke mindst altså “Amigo“.

Muri & Mario - Amigo ****** (6/6 stjerner)
Anmelder: Christopher Madsen. Poplish.dk

Se også

Peggy Gou er alt det Northside mangler

Jeg havde egentligt tænkt at 23:45 torsdag aften på...

Masterclass i Eskelunden med Empire of the Sun

Hvornår giver man egentligt seks stjerner, kan man give fuld plade til en festivalkoncert, og betyder topkarakteren ikke, at det nærmest ikke kan blive bedre?

Ashnikko var obskur, grænseoverskridende og lige som hun skulle være

Northside beskriver hende selv som et feministisk festfyrværkeri, og jeg kan kun give dem ret. 

APHACA leverede forventelig folkefest – resten var overladt til fantasien

Hvis du er stor fed APHACA fan, så har du med al sandsynlighed haft en kæmpe koncert, og så er den her anmeldelse ikke for dig.
Christopher Madsen
Christopher Madsen
Har været en del af Poplish siden begyndelsen i 2012.