Kanye West overraskede i sidste uge hele verdenen, da han som sin performance til BRIT Awards 2015 optrådte med sit splinternye nummer All Day fra hans kommende album So Help Me God.
Klædt i sort og med godt og vel 50 mennesker og to flammekastere på scenen, leverede han et nummer der var så medrivende, at selv Taylor Swift angiveligt begyndte at twerke på tilskuerpladserne mens Yeezy gav den fuld smadder på scenen i O2 Arena, London.
Nu er nummeret så udkommet som single forud for hans syvende soloalbum og det bliver gæstet af flere end blot Allan Kingdom som var med ham på scenen til det britiske awardshow. Der figurerer nemlig to andre featurings, som Kanye West tidligere har arbejdet sammen med i form af Theophilus London og Paul McCartney.
På All Day får vi i modsætning til hans sidste to numre Only One og FourFiveSeconds lov til at høre ham i det element hvor han er farligst, skarpest og bedst. Han rapper over et tungt og massivt beat om et dog noget interessant emne, nemlig hans tøjforbrug og hvordan han allerede i maj måned copper sit vintertøj. Samtidig er der også plads til at slå et slag for hypen over hans sneakerkollektioner med Nike og Adidas og ikke mindst de store summer de går for på eBay.
Men hvor nummeret i 3½ minut har det her tunge, velproducerede beat, så afsluttes det noget mystisk med Paul McCartney der fløjter i omkring 20 sekunder inden han med en overdosis autotune og effekter runder nummeret af. Omkvædende står den, for os danskere nok nærmere meget, ukendte Allan Kingdom for. Med en særpræget vokal som også går i godt spænd med Ye’ og det lyder faktisk rigtig godt og slår i den grad Sir Pauls del.
All Day er endnu et sublimt track fra Kanye “Yeezus” West og det giver ro i sindet om at So Help Me God ikke bliver et album fyldt med stille numre. Desværre trækker den sidste del af nummeret ned, men havde nummeret været foruden McCartneys fløjten og afslutning, så havde den været til topkarakter.