Efter succes ved Det danske Melodigrandprix har de fire Beatlesdrenge fra Anti Social Media netop udgivet deres nye single More Than a Friend. En single, der allerede før udgivelsen promoveres som det nye danske sommerhit.
Dermed er stilen lagt. Der er for alvor lagt op til, at det ganske danske land vil nynne med på sangen hele sommeren. Hvad enten der er tale om grillfest eller en tur på stranden, vil de glade toner flyde ud af højtalerne på både smartphones og anlæg, studenterne vil landet over skråle om kap, når de kører rundt i hestevogne med huerne på hovedet, og selv de helt små vil med et ikke eksisterende engelsk ordforråd forsøge at synge med – Anti Social Medias More Than a Friend ender som en landeplage.
Det er i hvert fald, hvad producerne bag drengene har planer om, men planerne føres langt fra ud i livet. Den nye single når aldrig rigtig at toppe, man sidder desperat hele sangen igennem og venter på det klimaks, der for alvor skal få folket til at skråle med af deres lungers fulde kraft – det kommer bare ikke! Beatet og melodien er munter og kunne i og for sig godt have været blevet et supplement til sommeren, det når bare aldrig rigtig at fange lytteren. Selvom de glade toner, der er krydret med lidt indiepop samt stor inspiration fra 70’ernes Beatles, leder os tilbage på gode tider og kendte melodier, så har More Than a Friend bare ikke det, der skal til.
Drengene forsøger virkelig at slå igennem på det danske musikmarked, om end denne seneste single synes som et ringe forsøg, men måske tonerne alligevel ender med at bryde muren og lytternes skepsis og trods en mulig irritation over nummeret alligevel når at ramme danskerne, så det endnu engang bliver en af de sommerlandeplager vi elsker at hade!