Under intime forhold leverede det franske DJ kollektiv Birdy Nam Nam en lektion i elektronisk musik tirsdag aften i Pumpehuset.
Der var ikke mange mennesker at spotte i Pumpehuset, da klokken rundede 22 en tåget tirsdag aften i slutningen af marts. Foyeren var blevet taget i brug i stedet for selve spillesalen i bygningen, garanteret i håbet om at skabe en mere intim stemning i stedet for et halvtomt gulv foran den store scene.
Beklageligvis var foyeren en kende for lille og udstyret med store træbjælker, der ødelagde udsynet, ligesom publikum en kende for sløve, da de tre DJ’s fra Birdy Nam Nam begyndte at vende plader bag pulten.
Tempoet var højt allerede fra start, og inden for de første ti minutter havde de tre herrer allerede mixet en vanvidsversion af deres Goin’ In, som de fleste nok bedst kender samplet på A$ap Rockys “Wild For The Night”, hvor Skrillex også er med inde over.
Under en halv time inde i settet begyndte Crazy B, DJ Need og Lil’Mike at skiftes til at vise deres talenter indenfor mixing og scratch. Særligt imponerende var det, at det foregik med smøger i mundvigene samtidig.
De fleste genkendelige tracks under settet var fra seneste album, “Dance Or Die”, der udkom sidste år. Seneste single med svenske Elliphant på, “Lazers From My Heart”, og “Hammerhead” var blandt favoritterne med højt tempo og god energi.
Generelt flød genrene ud, når de tre herrer havde fingrene i dem. Der var plads til 90’er eurodance-vibes, old school hip hop, dubstep og trap i deres electronica-univers, hvor de på smukkeste vis beviste, at elektronisk musik er meget mere end at trykke “play” på en spilleliste.
Klasse fornægter sig ikke, og selvom Birdy Nam Nam aldrig har haft et hitliste-nummer, har de over 15 år på bagen, og det kunne ses og høres i deres elegante set. Et set, som skulle være set af langt flere.