Birdy Nam Nam – Verdensklasse i undergrundsrammer

Under intime forhold leverede det franske DJ kollektiv Birdy Nam Nam en lektion i elektronisk musik tirsdag aften i Pumpehuset.

Der var ikke mange mennesker at spotte i Pumpehuset, da klokken rundede 22 en tåget tirsdag aften i slutningen af marts. Foyeren var blevet taget i brug i stedet for selve spillesalen i bygningen, garanteret i håbet om at skabe en mere intim stemning i stedet for et halvtomt gulv foran den store scene.

Beklageligvis var foyeren en kende for lille og udstyret med store træbjælker, der ødelagde udsynet, ligesom publikum en kende for sløve, da de tre DJ’s fra Birdy Nam Nam begyndte at vende plader bag pulten.

Tempoet var højt allerede fra start, og inden for de første ti minutter havde de tre herrer allerede mixet en vanvidsversion af deres Goin’ In, som de fleste nok bedst kender samplet på A$ap Rockys “Wild For The Night”, hvor Skrillex også er med inde over.

Under en halv time inde i settet begyndte Crazy B, DJ Need og Lil’Mike at skiftes til at vise deres talenter indenfor mixing og scratch. Særligt imponerende var det, at det foregik med smøger i mundvigene samtidig.

De fleste genkendelige tracks under settet var fra seneste album, “Dance Or Die”, der udkom sidste år. Seneste single med svenske Elliphant på, “Lazers From My Heart”, og “Hammerhead” var blandt favoritterne med højt tempo og god energi.

Generelt flød genrene ud, når de tre herrer havde fingrene i dem. Der var plads til 90’er eurodance-vibes, old school hip hop, dubstep og trap i deres electronica-univers, hvor de på smukkeste vis beviste, at elektronisk musik er meget mere end at trykke “play” på en spilleliste.

Klasse fornægter sig ikke, og selvom Birdy Nam Nam aldrig har haft et hitliste-nummer, har de over 15 år på bagen, og det kunne ses og høres i deres elegante set. Et set, som skulle være set af langt flere.

Birdy Nam Nam, Pumpehuset
Foto: Lasse Lagoni

Se resten af galleriet fra koncerten HER.

Se også

Paledusk og Thornhill kæmpede bravt i Pumpehuset

Torsdag aften var der udsolgt metalbrag i Pumpehuset, hvor fire bands fra tre kontinenter leverede smæk for skillingen. Paledusk, Thornhill, Silent Planet stod alle på plakaten under hovednavnet Polaris, og normalt ville vi blot bringe en anmeldelse af sidstnævnte, men denne gang har vi valgt en anden retning.

Botch satte dobbelt streg under facit i Lille Vega

De amerikanske ikoner sang onsdag aften deres svanesang i Lille Vega. Bandet som definerede en genre før de gik i opløsning i 2002, beviste på overbevisende vis hvorfor de fortjener deres plads blandt de bedste bands i musikhistorien. Denne anmeldelse er til dem som ikke kunne opleve koncerten selv, da alle som var til stede, allerede ved præcis hvor fabelagtig en aften det var.

The 1975 – Fremstillet, opstillet og velspillet

Søndag aften var det blevet KB Hallens tur til at tage imod de engelske poprockere i The 1975. Bandet med den karismatiske frontmand Matty Healy er kendt for deres energiske koncerter og Healys kontroversielle udtalelser på og udenfor scenen. Aftenens koncert var for længst udsolgt, publikum stod klar, både på musikken og i særdeleshed Healy, men da tæppet gik ned, manglede der alligevel noget.

Niall Horan delte kærlighed ud i København

Grundet fotorestriktioner måtte Poplish ikke medbringe egen fotograf til...
spot_img
Emmy Musse Mortensen
Emmy Musse Mortensen
Anmelder med hang til tunge beats og intens stemning under liveperformances. Har garanteret dårligere smag end dig.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her