Seinabo Sey er en fremragende musiker, men da den 33-årige sangerinde indtog Vega på valentinsdag, var det en musikalsk rutsjebanetur, der spændte med alt fra bombastiske ballader til ubetydelige og forudsigelige rytmer.
Der var lukket for balkonen, garderoben var bemandet af fire personer, og kun to åbne bar skulle stille tørsten for de kun omkring 1.000 personer, der i kærlighedens navn tilbragte deres onsdag aften i selskab med den svenske sangerinde.
Selvom tourplanen for sangerindens The One After Me Tour siger, at den 14. februar foregår i København, så troede den svenske sangerinde selv, at hun tilbragte sin aften i Oslo.
Pinligt.
Usikkerhed og svækketvokal
Med en charmende og forførende lyd startede koncerten med sangene ”Blessed”, Words” og ”I Love You”, hvor hun med sin karismatiske og kraftfulde stemme fremstod som en musikalsk sværvægter.
Desværre viste det sig, at sange fra hendes nyeste 2023-album, THE ONE AFTER ME, skulle ødelægge de smukke øjeblikke. Både ”COFFEE REMIX”, ”KEYS 2 THE MOON” og ”EVERYTHING” bar præg af en usikkerhed og flere fejl end noget er godt. Instrumenter i forskellige lydniveauer, en svækket vokal og en bragende, skrattende lyd i højtalerne. Derudover hjalp det heller ikke, at sangene lød som enhver anden sang i radioen.
Dog fremstod både ”ROMEO”, ”YES” og ”PRETTY KIDS” som musikalske perler, der alle blev fremført utrolig smukt og skrøbeligt.
Middelmådigt album
Hendes megahit ”Younger” fra 2015-albummet Pretend blev spillet acapella og fremstod uden format. Ligeledes blev størstedelen af fængende ”Good In You” også fremført med kun Seinabo Sey selv og hendes keyboardspiller, Rasmus, på scenen.
Jeg ved ikke, hvem der har givet hende den idé, at to af hendes mest spændende sange skal ødelægges på den måde. Heldigvis blev sidstnævnte sang fremført som den skulle i 30 sekunder, med fuldt band og et imponerende lysshow.
Koncertens endestation var sangene ”Shores” og ”You”, der begge bandt en fin knude på hele den musikalske rutsjebane, der på samme tid var fantastisk, men også forudsigelig. Hendes nyeste album er middelmådigt, og det bar hendes tourné også præg af.
Det kan måske skyldes, at sange som ”Sorry”, ”Hard Time”, ”Breathe” og ”Pretend” ikke var på setlisten.
Sikke en skam.