Tove Lo var røvgod på Roskilde

Koncerten med Tove Lo var en popfest, hvor alle bekymringer og tanker blev smidt ud af vinduet for en stund, men væk blev de aldrig.

Der var dømt feministisk råstyrke fra første strofe på Orange Scene, da svenske Tove Lo indtog Dyrskuepladsen med “Pineapple Slice”, “Attention Whore” og “Cool Girl”. Ingen fucks blev givet og med sin bramfri tilgang til popmusik var der dømt sublim fest på Orange.

En popfest, hvor det underliggende element var Tove Los glimrende vokal, som var en urokkelig og utrolig kraftfuld hele vejen igennem. Lige fra ”Talking Body” til ”disco tits” leverede hun en fremragende præsentation.

Det var en optræden, der smittede af på os alle. Tove Lo formåede at skabe en stemning af frihed og empowerment, hvor vi alle følte os stærke og uovervindelige. Hendes musik blev et soundtrack til vores egne personlige sejre og triumfer. Det var som om, hun gav os tilladelse til at være autentiske og stolte af hvem vi er. 

Tove Lo, Roskilde Festival, RF23
Foto: Lasse Lagoni

Så har vi balladen

Hendes skrøbelige, men samtidig faste vokal blev tydeligt fremvist i balladen “True Romance”, og det blev også klart, at hun har en kant over sig. En adspredelse opstod dog under sangen “Borderline”, hvor koncerten tog en ny drejning. Sangen var edgy og nærmest lidt skæv, hvilket stod i stor kontrast til den sukkersøde popmusik, som hun primært producerer.

Mod koncertens afslutningen blev megahittet ”Habits (Stay High)” og afslutningsvis ”No One Dies From Love” spillet, men det var lidt mærkeligt. Man når lige at gå i ekstase med et vildt stort hvorefter man går ned i niveau og stemning efter. Kærligheden kunne mærkes, men det var en flad fornemmelse at slutte en ellers glimrende koncert. 

Tove Los optræden på Roskilde Festival var en popfest uden lige. Hendes budskab og musikalske talent smeltede sammen til en magisk oplevelse, og publikum blev ført ind i en verden af sublim pop og en stemning af ubekymret glæde. Det var en aften, hvor vi alle kunne lade os rive med og fejre vores egen styrke og individualitet.

Vil du se flere billeder af koncerten, kan du klikke lige her

Foto: Lasse Lagoni

 

Se også

Sidste koncert på dansk jord var ikke Mews bedste – og hvad så?

Mew startede helt tilbage i folkeskolen fejrede lørdag aften 30 års jubilæum foran mere end 10.000 af deres nærmeste venner og fremmede. Det blev en aften med timevis af hits fra hele bagkataloget, dog ikke en uden fejltrin. Men hvor tungt vægter fejltrin, når det gælder en koncert, som er ligeså meget en hyldest af tre årtier som et af danmarks mest unikke bands, som det er en underholdende lørdag aften?

Festivalens varme hjerte og sande hovednavn: Lukas Graham

Lørdag aften på Jelling Musikfestival blev afslutningen på årets...

Malte tog Lis’ plads – og stjal Jellings hjerte

Lis Sørensen måtte melde afbud – og dagen før...

Eve tændte festen – Nelly slukkede den. Hovednavne skuffede

Jelling Musikfestival havde sat hårdt ind med amerikanske superstjerner...
spot_img
Nicolaj Sveiger
Nicolaj Sveiger
En mand som er opvokset i det vestjyske, men nu bosat i København. Har en forkærlighed for pop, en guilty pleasure i rock og en generel og evig voksende interesse i alt med en rytme.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her