The Chainsmokers gav skizofren midnatsforestilling

Alt imens klokken ramte fredag, og solen gik ned bag Tusindårsskovens træer, leverede The Chainsmokers en rædderlig optræden, der dog – ikke desto mindre – skabte fest foran Rød Scene. 

Jeg har lært, at hvis man ikke har noget pænt at sige, skal man holde sin mund. Men så ville det her umiddelbart blive en ganske kort anmeldelse. Så lad os starte med det gode:

De gæster, der havde prioriteret at bruge noget af deres torsdag aften foran Rød Scene, havde øjensynligt en kæmpe fest. Koncerten startede med bulder og brag og fyrværkeri og røg, og gassen var tilsyneladende endnu ikke gået af ballonen efter en lang, varm dag i den odenseanske sol.

Momentvist beviste DJ-duoen, at de kan levere ganske solid EDM, og publikum kvitterede da også med dans og bifald til de pulserende elektroniske beats.

Sceneshowet lyste flot op i tusmørket, og der var øjensynligt én eller anden fra Chainsmokers-holdet, der havde tømt reservekrudtlageret i den lokale T. Hansen. Det skortede ikke på visuelle virkemidler, og laserlysene jog i glimt nattens mørke på flugt.

The Chainsmokers, Tinderbox, TB19
Foto: Lasse Lagoni

EDM og flødepop i uskøn forening

Det virkede dog mest af alt som et røgslør, der skulle skjule, at showet som helhed var aldeles jammerligt. Setlisten startede med hårdtslående dakkedak-rytmer akkompagneret af prætentiøse sort-hvid billeder på scenens backdrop.

I næste øjeblik skiftede koncerten fuldstændig tempo. Publikum fik blandt andet serveret radiohits som ‘Paris’ og Rozes-samarbejdet ‘Roses’, mens Red Hot Chili Peppers’ ‘Under the Bridge’ blev maltrakteret i EDM-maskinen.

Helt galt gik det, da Andrew Taggart kastede sig ud i et smagløst ‘Mr. Brightside’-cover. Det virkede komplet malplaceret og viste med al tydelighed, at Taggarts vokal absolut ikke er hans stærke side.

Koncertens absolutte lavpunkter var dog, når Taggart gav den som Justin Bieber-wannabe. De følsomme (læs: trivielle) popsange, er for det meste bygget på samme skabelon: banale sangtekster, Taggart-vers og kvindelige vokalbesøg på omkvædet.

Kan det lålles?

Mod koncertens slutning blev der selvfølgelig også leflet lidt for den absolut laveste koncertfællesnævner, da både Kernkraft 400 og Seven Nation Army fik lov at besøge setlisten for en kort bemærkning.

Om det var på grund af publikums (formoder jeg) kulminerende promille, eller om de ganske enkelt bare syntes, at koncerten var federe, end jeg gjorde, må vi lade stå hen i det uvisse. Faktum er, at The Chainsmokers skabte massiv elektro-flødepop-fest i et ustruktureret inferno af skiftevis hårdtslående EDM og bløde radiohits.

 

The Chainsmokers, Tinderbox, TB19
Foto: Lasse Lagoni

Se resten af Lasses flotte billeder HER.

 

 

Se også

Paledusk og Thornhill kæmpede bravt i Pumpehuset

Torsdag aften var der udsolgt metalbrag i Pumpehuset, hvor fire bands fra tre kontinenter leverede smæk for skillingen. Paledusk, Thornhill, Silent Planet stod alle på plakaten under hovednavnet Polaris, og normalt ville vi blot bringe en anmeldelse af sidstnævnte, men denne gang har vi valgt en anden retning.

Botch satte dobbelt streg under facit i Lille Vega

De amerikanske ikoner sang onsdag aften deres svanesang i Lille Vega. Bandet som definerede en genre før de gik i opløsning i 2002, beviste på overbevisende vis hvorfor de fortjener deres plads blandt de bedste bands i musikhistorien. Denne anmeldelse er til dem som ikke kunne opleve koncerten selv, da alle som var til stede, allerede ved præcis hvor fabelagtig en aften det var.

The 1975 – Fremstillet, opstillet og velspillet

Søndag aften var det blevet KB Hallens tur til at tage imod de engelske poprockere i The 1975. Bandet med den karismatiske frontmand Matty Healy er kendt for deres energiske koncerter og Healys kontroversielle udtalelser på og udenfor scenen. Aftenens koncert var for længst udsolgt, publikum stod klar, både på musikken og i særdeleshed Healy, men da tæppet gik ned, manglede der alligevel noget.

Niall Horan delte kærlighed ud i København

Grundet fotorestriktioner måtte Poplish ikke medbringe egen fotograf til...
spot_img
Cecilie Dollerup Ertmann
Cecilie Dollerup Ertmann
Selvudnævnt popsvin med stor forkærlighed for Beyoncé og Lady Gaga. Synger i badet men kun på amatørbasis.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her