Editors – Det var næsten upassende

Siden 2002 har de fem medlemmer af Editors spillet sammen, og siden deres debut har populariteten været stigende overalt i verdenen. Bare ikke på Tinderbox. Der var de en total fiasko.

Klokken 20:05 gik det engelsk rockband Editors på scenen i aftensolens skær, men foran var at finde et publikum i stærkt mindretal. Et mindretal så småt at man kunne erstatte alle nuværende beboere på Fanø med dem. Og så ville der stadigvæk plads til den årlige strikkefestival.

Men de få tusinde mennesker der nu havde placeret sig foran fik en udsøgt fornøjelsen. En fornøjelse af Tom Smiths sprøde stemme som under “Cold” fra deres nyeste album Violence lød særdeles sublim.

Albummet indeholder også sangen “Violence”, som til aftens koncert fremstod helt for sig selv. Lyden var isoleret omkring trommerne og Tom Smiths monotome stemme og tilsammen skabte det nærmest magi som kunne tryllebunde alle elektroniske fans til den røde scene.

Upassende

Tidligere på dagen spillede Mads Langer på den Blå Scene og sammenligner man publikumsmængden til de to koncerter, så slog Mads Langer Editors med flere tusinder – men Editors vandt på lysshowet. Med sig på scenen havde de tilsyneladende et rigtig pænt lysshow. Dog var solnedgangen den store synder, og gjorde at man først kunne nyde dele af lysshowet halvvejs inde i koncerten.

Afslutningsvis spillede de ”Ocean of Night” fra In Dream albummet, ”Papillon” fra In This Light And This Evening albummet og ”Magazine” fra Violence albummet. Alle tre sange er fra tre forskellige albums og indeholder tre forskellige slags lyde. Det hele blev lidt for makabert og til tider næsten upassende i slutningen. Det blev for meget at det dårlige.

Editors, Tinderbox, TB18
Foto: Nicolai Hildebrand

Se også

Engang var Dizzy Mizz Lizzy guld – nu er de sølv

“She said that silver’s meant to burn forever”   Sådan lyder...

Aqua i Royal Arena: Fyldt med kaos og kærlighed

Lørdag aften i Royal Arena var der lagt op...

D-A-D fejrede jubilæumsfest med cowboytema og crazy gæster

Hvis der findes en rockmusisk ekvivalent til landskamp på...

Kellermensch smadrede næsten Det Kgl. Teaters pæne facade

Kellermensch’ koncert på Det Kongelige Teater var en unik...
spot_img
Nicolaj Sveiger
Nicolaj Sveiger
En mand som er opvokset i det vestjyske, men nu bosat i København. Har en forkærlighed for pop, en guilty pleasure i rock og en generel og evig voksende interesse i alt med en rytme.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her