MØ og konfettiorgasmen på Roskilde Festival

Torsdag aften fik MØ skabt en ren konfettiorgasme på Roskilde Festival. Desværre skuffede hun flere gange end hun imponerende.

Den danske sangerinde Karen Marie Aagaard Ørsted Andersen, kendt under kunstnernavnet Mø, meddelte tilbage i april måned, at hun måtte aflyse en planlagt turné grundet helbredsmæssige problemer. Efter hendes amerikanske turné fandt MØ ud af, at hun var ekstrem udmattet mentalt og fysisk. Efter en hvilepause på nogle måneder er MØ igen at finde på de store scener rundt omkring i verdenen, og torsdag aften gæstede hun således Roskilde Festival på den største scene, Orange, til hendes første koncert på dansk jord siden koncerten i Royal Arena den 1. december 2018.

Koncertens første og anden sang ”Purple Like the Summer Rain” og ”Imaginary Friend” blev også brugt i deres respektive rækkefølge til hendes koncert i Royal Arena den 1. december 2018. Det tyd hurtigt på, at MØ godt kan lide at genbruge. Det er ikke meget nyt over koncerten på Roskilde Festival end mange andre MØ koncerter.

Da MØ tilbage i december spillede i Royal Arena, var det med et nyt album i ryggen, og et utal af koncerter at se frem til. Det er nu over 250 dage siden, at MØ udgav hendes nyeste album Leaving Neverland. Siden da er hendes eneste nye udspil temasangen til en film om Mumitroldende.

Det lader vi lige stå et øjeblik.

Foto: Thomas Rasmussen

En konfettiorgasme

De fleste kender efterhånden MØ både som soloartist, men så sandelig også som feature artist. Ved “Get It Right”, som er lavet sammen med den verdenskendte DJ Diplo, var publikum så lige så tavse som ved en gudstjeneste. Sangen “Red Wine”, hvor Empress Of er feature artist på, gjorde også publikum tavse. Det var dog kun indtil MØ forsvandt ud blandt publikum for at synge videre. Så gik de amok. Et forfriskende pust til en i forvejen ganske glimrende sang. De fleste kender efterhånden MØ for at have stået på en lastbil sammen med Major Lazer til tonerne af ”Lean On”. Netop dette nummer var åbenbart det eneste af MØs overspillede P3-elskede numre, som publikum kunne skrige højlydt med på til aftenens koncert.

Selvom MØ tog en lille scene med sig, så brugte hun den næsten aldrig. Det meste af koncertens tid brugte hun enten blandt publikum eller gående omkring dem. Sang kom der stadig, men hendes vokal var gentagende gange utrolig ustabil, og ved koncertens sidste sang ”Final Song” var det ingen undtagelse. Hvad virkede som en kedelig afslutning blev forvandlet til en kæmpe konfettiorgasme, hvor musikken fuldstændig blev glemt til fordel for et overforbrug af konfetti.

Foto: Thomas Rasmussen

 

Se også

Sidste koncert på dansk jord var ikke Mews bedste – og hvad så?

Mew startede helt tilbage i folkeskolen fejrede lørdag aften 30 års jubilæum foran mere end 10.000 af deres nærmeste venner og fremmede. Det blev en aften med timevis af hits fra hele bagkataloget, dog ikke en uden fejltrin. Men hvor tungt vægter fejltrin, når det gælder en koncert, som er ligeså meget en hyldest af tre årtier som et af danmarks mest unikke bands, som det er en underholdende lørdag aften?

Festivalens varme hjerte og sande hovednavn: Lukas Graham

Lørdag aften på Jelling Musikfestival blev afslutningen på årets...

Malte tog Lis’ plads – og stjal Jellings hjerte

Lis Sørensen måtte melde afbud – og dagen før...

Eve tændte festen – Nelly slukkede den. Hovednavne skuffede

Jelling Musikfestival havde sat hårdt ind med amerikanske superstjerner...
spot_img
Nicolaj Sveiger
Nicolaj Sveiger
En mand som er opvokset i det vestjyske, men nu bosat i København. Har en forkærlighed for pop, en guilty pleasure i rock og en generel og evig voksende interesse i alt med en rytme.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her