Publikummerne stod klar til lidt jamaicansk kultur ved aftensmadstid i Tusindsårsskoven, men gode, gamle Sjån Da Pårl var for eksotisk til pølsedanskernes stive hofter.
Den 44-årige Sean Paul fra Kingston rappede sig ind i vores hjerter for 15 år siden, da han udkom med “Get Busy” og var featuring på Beyoncés “Baby Boy”. Siden har Sean Paul været en gæsteoptrædensmaskine på tunes i en skala, hvor kun Pitbull ellers kan være med.
Alligevel var det svært for de fremmødte og Kingstongenseren at finde hinanden. Sean Paul havde fra start problemer med sin monitor, hvilket gjorde vokalen svag under hans vers. Samtidig havde publikum svært ved at tyde og genkende de sange, der bragede ud fra højtalerne på Blå Scene. Således sang ingen Beyoncés føromtalte omkvæd til “Baby Boy”, som Paul og band havde håbet.
Derfra smed Sean Paul trøjen, monitoren og valgte at gå med hitmaskinen. Flere af de nyere og gamle hits, hvor Sean Paul har vers eller omkvæd, blev fyret af i et lille miks, som fik publikum på mærkerne. Her var bl.a. et freestyle af Ed Sheerans “Shape Of You” og Sias “Cheap Thrills”.
Udover de føromtalte store radiohits har Sean Paul leveret vokal til flere numre de senere år, hvor han som ville kunne levere bedre på scenen som solokunstner, f.eks. Major Lazers “Come On To Me”, som han lagde showet ud med. Også numre som “Crick Neck” og “One Wine” havde givet em bedre koncertoplevelse, men mindre numserystningsengagement fra pigerne på græsset. Derfor var det også en positiv overraskelse, da Sean Paul hev Chi Ching Ching på scenen for at performe “Crick Neck” Desværre var den anden jamaicanske sanger proppet med singback.
Fra en Sean Paul-fans synspunkt er det helt sikkert dødsygt at så få reelle numre fra kunstneren selv får plads til setlisten, men i situationen var det helt klart den bedste løsning for en tydeligt frustreret kunstner, der ikke kunne arbejde med lyd og publikum. Og alle vil gerne synge med på “Rockabye”.
Festen blev for alvor først lun og fandt rette temperatur, da “Trompets” og “Temperature” lukkede og slukkede noget, der kunne være blevet en lun og liderlig fest i solen.
Umiddelbart virker denne type koncert til at kunne fungere bedre på Roskilde i stil med Major Lazers famøse nattekoncert i 2014. Hvor det hele er meget mere frit og alle regler kastes overbord. Hvor der ikke er nogle forventninger til det store kunststykke, men bare en idiotfest. Vi synes at have set det her før.