Warpaint – Da åbningsbraget udeblev

Kvartetten Warpaint havde torsdag eftermiddag fået æren af at åbne Blue Stage på dette års NorthSide. Det, der kunne være blevet et åbningsbrag af dimensioner, endte desværre med at være en lidt for lang opvarming til koncerten sidste numre.

Potentialet stålede ud af de fire kvinder i Warpaint, da de med faste skridt og en tilbagelænet charme trådte ind på NorthSides Blue Stage. Samtlige bandmedlemmer var spændt som flitsbuer med karisma, som desværre så ud til at sive lige så stille ud, så snart de greb deres instrumenter.

Setlistens første numre bar præg af mange af de mest stille numre, som bandet har lavet. Heriblandt “Billie Holliday” (2009) og “Love is to Die” (2013). To numre, der i sig selv er fantastisk producerede, og som virkelig kan noget. Leveringen var bare uden udpræget energi fra bandet, der kun lige kunne spille de første fire rækker op.

Forrest på scenen forsøgte de to sangerinder Emily Kokal og Theresa Wayman at gøre deres for at få publikum op fra tæpperne og hen mod scenen. Alligevel forblev græsset forholdsvist utrådt.

I hvert fald den første halve time.

Warpaint, NorthSide, NS18, Blue Stage
Foto: Lasse Lagoni

Det var nemlig den tid, det tog, før de stille numre som blev skiftet ud med den slagkraftige “So Good” (2016) fra bandets seneste album.

Warpaint er uden tvivl den sikre booking, og de leverer, det de skal. Genremæssigt rammer kvartetten durk midt i NorthSides DNA, men kigger vi udelukkende på deres performance torsdag eftermiddag, er det desvære en af de koncerter, der går i glemmeboden, så snart vi forlader festivalpladsen igen.

Med de mere uptempo sange som “New Song” (2016) og “Disco//very” (2013) lukkede Warpaint festivalens første koncert ned med god samspil og leg mellem bandmedlemmer og endnu bedre kontakt til publikum. I de ti minutter viste Warpaint virkelig, hvorfor de har opnået så stor popularitet gennem de sidste par år.

Vi ville bare ønske, at den oplevelse havde varet lidt længere end ti minutter.

Warpaint, NorthSide, NS18, Blue Stage
Foto: Lasse Lagoni

Lasse tog dog nogle fantastiske billeder nede på første række, som du kan se lige HER.

Se også

Paledusk og Thornhill kæmpede bravt i Pumpehuset

Torsdag aften var der udsolgt metalbrag i Pumpehuset, hvor fire bands fra tre kontinenter leverede smæk for skillingen. Paledusk, Thornhill, Silent Planet stod alle på plakaten under hovednavnet Polaris, og normalt ville vi blot bringe en anmeldelse af sidstnævnte, men denne gang har vi valgt en anden retning.

Botch satte dobbelt streg under facit i Lille Vega

De amerikanske ikoner sang onsdag aften deres svanesang i Lille Vega. Bandet som definerede en genre før de gik i opløsning i 2002, beviste på overbevisende vis hvorfor de fortjener deres plads blandt de bedste bands i musikhistorien. Denne anmeldelse er til dem som ikke kunne opleve koncerten selv, da alle som var til stede, allerede ved præcis hvor fabelagtig en aften det var.

The 1975 – Fremstillet, opstillet og velspillet

Søndag aften var det blevet KB Hallens tur til at tage imod de engelske poprockere i The 1975. Bandet med den karismatiske frontmand Matty Healy er kendt for deres energiske koncerter og Healys kontroversielle udtalelser på og udenfor scenen. Aftenens koncert var for længst udsolgt, publikum stod klar, både på musikken og i særdeleshed Healy, men da tæppet gik ned, manglede der alligevel noget.

Niall Horan delte kærlighed ud i København

Grundet fotorestriktioner måtte Poplish ikke medbringe egen fotograf til...
spot_img
Nanna Frank
Nanna Frank
Regelmæssig koncertgænger med hang til musik, der stadig lugter lidt af øvelokale. Svært begejstret for den klassiske rock, den nye elektronik, den drømmende ballade og den velskrevne popsang.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her