TUE TRACK vz POWERSOLO – The Unreal Zound (The Official Movie)

PowerSolo og Tue Track har stået fædre til bastarden The Unreal Zound. Der gik to år fra idéen blev undfanget, til albummet lå klar. Producer og band mødtes aldrig – før nu! Filminstruktør Palle Demant (bl.a. Born To Lose – a film about Lorenzo Woodrose) var med, da det endelig skete, og forevigede mødet i denne mini-dokumentar. 

PowerSolo og Tue Track har teamet op for at skabe et unikt univers, undfanget i det store knald mellem PowerSolos rendyrkede rock’n’roll og Tue Tracks kreative beatsnilde. Uden nogen sinde at have mødt hinanden face-to-face er det lykkedes dem at skabe et toptunet og voldsomt afhængighedsskabende album: The Unreal Zound. To kunstnere, der hver for sig har en særdeles eklektisk tilgang til deres egen genre, mødes i hvad der på den ene side er det rene anarki, men også er blevet en helstøbt bastard af et album. En milepæl i mødet mellem hip-hop og rock, der trodser de gængse opfattelser af begge genrer. ”The Hippest Hop Rock Record Ever Minced” vil blæse dit sind, knalde din knold og ryste din røv!

“Det er noget af en åbenbaring for en hiphopper. Jeg kan kun håbe, der sidder en ligeså forstokket, gammel surferrocker derude og får samme oplevelse” – Gaffa 

The Unreal Zound tager sit udspring i PowerSolos seneste album, The Real Sound, både med hensyn til navn og tracks, men som den ”beatdigger” Tue Track er, har han gravet endnu dybere ned i PowerSolos diskografi og fundet guldklumper frem, der er blevet smidt med ned i hans soniske smeltedigel. The Real Sound var gedigen rock’n’roll med en udtalt sans for sex, sjov og især ballade, udtænkt og -formet som en opsamlingsplade af fiktive novelty-hits og one-hit-wonder 7-tommere fra 50erne, 60erne og 70erne – (under)produceret inspireret af datidens sparsomme og ofte knasende og skurrende indspilningsteknikker. Med en plade fra nutiden, der lånte fra fortiden, var det en smal sag for PowerSolo at pege på Tue Track som manden, der med sine encyklopædiske inspirationskilder i 80erne, 90erne og 00ernes hip-hop, electro, dub, punk og no-wave ville kunne sparke kompositioner helt ud i gaddamn fremtiden!

Opgaven var også svær. PowerSolo satte Tue Track i opdrag ikke at lave en remix-plade, men at lave et helt nyt album med det kreative benspænd, at han udelukkende måtte sample PowerSolo. Analoge synths, alskens trommemaskiner, scratch og cuts (og en forbilledlig demonstration af 808-stortrommens udnyttelsesmuligheder) informeres på The Unreal Zound af PowerSolos oeuvre, uden at de oprindelige kompositioner har hæmmet kreativiteten. Tue Track har udvalgt de elementer, han har haft brug for, og som har inspireret ham, og som sagt også snuppet dele fra tidligere PowerSolo-udgivelser for at skabe sine egne numre.

Hvad lyder The Unreal Zound så som? Jamen, det lyder som den bastard, det er – som PowerSolos 7. album lagt i hænderne på Tue Track, og som et nyt album fra Tue Track, gennemsyret af PowerSolos hooks, melodier og kompositioner. Et dobbeltægget musikalsk sværd, der skærer igennem alle konventioner. Tue Track har med skiftevis hård og nænsom hånd flået det hele fra hinanden og så enten limet det sammen med sin særegne tissekunderslim, revet det ud over sin egen gryderet eller mixet en salat med elementer af begge verdner. Resultatet er så ud-af-denne-verden fantasifuldt og fantastisk, at det faktisk er Unreal.

Se også

Paledusk og Thornhill kæmpede bravt i Pumpehuset

Torsdag aften var der udsolgt metalbrag i Pumpehuset, hvor fire bands fra tre kontinenter leverede smæk for skillingen. Paledusk, Thornhill, Silent Planet stod alle på plakaten under hovednavnet Polaris, og normalt ville vi blot bringe en anmeldelse af sidstnævnte, men denne gang har vi valgt en anden retning.

Botch satte dobbelt streg under facit i Lille Vega

De amerikanske ikoner sang onsdag aften deres svanesang i Lille Vega. Bandet som definerede en genre før de gik i opløsning i 2002, beviste på overbevisende vis hvorfor de fortjener deres plads blandt de bedste bands i musikhistorien. Denne anmeldelse er til dem som ikke kunne opleve koncerten selv, da alle som var til stede, allerede ved præcis hvor fabelagtig en aften det var.

The 1975 – Fremstillet, opstillet og velspillet

Søndag aften var det blevet KB Hallens tur til at tage imod de engelske poprockere i The 1975. Bandet med den karismatiske frontmand Matty Healy er kendt for deres energiske koncerter og Healys kontroversielle udtalelser på og udenfor scenen. Aftenens koncert var for længst udsolgt, publikum stod klar, både på musikken og i særdeleshed Healy, men da tæppet gik ned, manglede der alligevel noget.

Niall Horan delte kærlighed ud i København

Grundet fotorestriktioner måtte Poplish ikke medbringe egen fotograf til...
spot_img
Poplish.dk
Poplish.dk
Poplish er drevet af en stor grad af frivillighed, ligesom vi er uafhængige af kunstnere og pladeselskabers økonomiske interesser.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her