Frank Carter & The Rattlesnakes – plaget sæt fra en plaget mand

Det blev et ambitiøst sæt da Frank Carter & The Rattlesnakes indtog Pandæmonium sent torsdag eftermiddag. Med et nyt album ude i år havde publikum noget at se frem til, men det blev desværre ikke en koncert uden problemer.

Siden hans exit fra det engelske hardcore band Gallows, har Frank Carter genskabt sig selv som ikke blot den vrede rendestens poet, men også som sanger og ikke mindst frontmand. Carter leder sit band igennem sættet, der ligger ud med den ekstremt iscenesættende Juggernaut fra “Blossom” fra 2015, og det er tydeligt at det her, helt ude på scenekanten, at Carter er i sit es.

Desværre er showet plaget af lav og mudret lyd i starten, og i de sange hvor Carters frustration kommer til udtryk via hans ikoniske skrig, virker det som om at stemmebåndet ikke helt er med ham. Halvvejs igennem sættet virker det som om både lyden er blevet justeret og stemmebåndet varmet op, men det er en skam at den var lige i skabet fra starten. For hvor Carter med volume kommer ud over scenen som en kugle af rent, spydigt energi, lyder Carter uden mere som en småvrissen Alex Turner.

Tonemester og Publikumsdirigent

Men lyden er ikke alting når det er Frank Carter der har indtaget scenen. For selv før lyden blev justeret, havde Carter publikum i sin hule hånd. Der blev sunget med for fuldelunger, der blev hoppet og der blev moshed. Først i en stor circlepit foran scenen, og senere hele vejen rundt om lyd teltet da Carter annoncere at “vi skal lave verdens største circlepit”, og det så ud til at lykkes.

Carter viste sig som en frontmand, der var klar til meget større koncerter og meget større publikums masser, og hans repertoire indeholdte alle de klassiske festivals tricks. Circlepits var ikke nok, en sang blev også dedikeret til crowdsurfing, men KUN for kvinder, og han fik da også langt de fleste til at sætte sig ned på hug og springe op igen. Der var kontakt til publikum hele vejen igennem, og det var tydeligt at der stadig banker et punkhjerte inde bag den sort/gul stribede trøje.

Frank Carter & The Rattlesnakes
Foto: Sebastian Dammark

Se Sebastians billeder fra koncerten HER.

Se også

Paledusk og Thornhill kæmpede bravt i Pumpehuset

Torsdag aften var der udsolgt metalbrag i Pumpehuset, hvor fire bands fra tre kontinenter leverede smæk for skillingen. Paledusk, Thornhill, Silent Planet stod alle på plakaten under hovednavnet Polaris, og normalt ville vi blot bringe en anmeldelse af sidstnævnte, men denne gang har vi valgt en anden retning.

Botch satte dobbelt streg under facit i Lille Vega

De amerikanske ikoner sang onsdag aften deres svanesang i Lille Vega. Bandet som definerede en genre før de gik i opløsning i 2002, beviste på overbevisende vis hvorfor de fortjener deres plads blandt de bedste bands i musikhistorien. Denne anmeldelse er til dem som ikke kunne opleve koncerten selv, da alle som var til stede, allerede ved præcis hvor fabelagtig en aften det var.

The 1975 – Fremstillet, opstillet og velspillet

Søndag aften var det blevet KB Hallens tur til at tage imod de engelske poprockere i The 1975. Bandet med den karismatiske frontmand Matty Healy er kendt for deres energiske koncerter og Healys kontroversielle udtalelser på og udenfor scenen. Aftenens koncert var for længst udsolgt, publikum stod klar, både på musikken og i særdeleshed Healy, men da tæppet gik ned, manglede der alligevel noget.

Niall Horan delte kærlighed ud i København

Grundet fotorestriktioner måtte Poplish ikke medbringe egen fotograf til...
spot_img
André Sønderbæk
André Sønderbæk
Betaget af alt fra kaos til kosmos, fra mathcore til intimkoncerter med popdivaer og alt derimellem.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her